Thị Minh-Giang Trần. “The Impact of Digitalization for Higher Education: A Case in Vietnam”. DTU Journal of Science & Technology 05(54), Vol pp. 3-8, 2022.
Thị Minh-Giang Trần. Tran Thi Minh Giang. (2021). “Impacts of Online Learning and Teaching on Higher Education: A Case in Duy Tan University, Vietnam”. International Journal of Communication. India. Vol. 31, No. 1-2, Jan. - Dec., Vol , pp. 96-117., 2021.
Thị Minh-Giang Trần. “Impact of Project Based Learning Approach on Higher Education in Teaching Communication Skills: A Case in Vietnam” Proceeding: 8th International Research Symposium on PBL (IRSPBL), Aalborg, Denmark, 15-17 August, 2021, Vol pp. 105-119., 2021.
Thị Minh-Giang Trần. “Semantic features based on deduction of collocations of cognitive non-factive verbs and epistemic adverbs”. DTU Journal of Science & Technology. 02(39), Vol pp. 97-106, 2020.
Thị Minh-Giang Trần. “Obstacles encountered by English-majored students at Duy Tan University in using English collocations built on the pattern ‘I + cognitive non-factive verb and epistemic adverb’ for communication”. The 5th VietTesol International Convention 2019, University of Foreign Languages- Hue University. October 11-12, 2019. DTU Journal of Science & Technology 05(42), Vol pp. 132-145, 2020.
Thị Minh-Giang Trần. “Empowering English-majored students at Duy Tan university through project–based learning to upgrade their graduation theses”. Proceeding: The 8th international research on PBL scopus conference in Aalborg, Denmark on 18th August 2020, pp.237-247., 2020.
Thị Minh-Giang Trần. “English-majored students’ barriers in using the pattern ‘I+cognitive non-factive verb and epistemic adverb collocations’: a case of a Vietnamese university”. Journal of Language and Life. Vol. 11b (305, Vol pp. 97-106., 2020.
Thị Minh-Giang Trần. Linguistic features of the structure “I + cognitive non-factive verb and epistemic adverb collocations. NXB Đại học Quốc gia thành phố Hồ Chí Minh., 2019.
Thị Minh-Giang Trần, Lưu Quý Khương. , “Pragmatic features of the structure I + cognitive non-factive verb and epistemic adverb collocations’”, University of Languages and International Studies – VNU, 4(34), Vol pp. 59-70., 2018.
Thị Minh-Giang Trần. “Difficulties encountered by English-majored students of Dak Lak college of pedagogy in using the English structure ‘I + cognitive non-factive verb and epistemic adverb collocations’ in communication”, The first international conference of linguistics in Vietnam – 2018 (ICLV), Linguistics in Vietnam – the stages of development and international integration, The University of Danang, University of Education & Institute of Linguistics Vietnam Academy of Social Sciences., 2018.
Thị Minh-Giang Trần. “A study of semantic features of the structure I + cognitive non-factive verb and epistemic adverb collocations”. International Journal of Communication. India. vol 28, N0.1-2, Jan. - Dec., Vol pp. 94-123., 2018.
Thị Minh-Giang Trần. “Đặc trưng ngữ nghĩa của những kết ngôn giữa động từ tri nhận phi thực hữu và trạng từ nhận thức (trên cứ liệu tiếng Anh và đối dịch tiếng Việt)”, Kỷ yếu hội thảo khoa học quốc gia 2017- Nghiên cứu và giảng dạy ngoại ngữ, ngôn ngữ, quốc tế hoc tại Việt Nam, 2017.
Thị Minh-Giang Trần. "Những cử chỉ sử dụng tay dễ gây sốc trong giao tiếp phi ngôn từ ở Việt Nam"số 5. Tạp chí khoa học công nghệ trường Cao đẳng sư phạm Đaklak, 2017.
Thị Minh-Giang Trần. "Những cử chỉ sử dụng tay dễ gây sốc trong giao tiếp phi ngôn từ ở Việt Nam" số 5. Tạp chí khoa học công nghệ trường Cao đẳng sư phạm Đaklak, 2017.
Thị Minh-Giang Trần. A Study of Syntactic Features of Cognitive Non-Factive Verb and Epistemic Adverb Collocations in English and Their Vietnamese Equivalents, International Journal of Mind, Brain & Cognition, Vol pp. 35-58., 2016.
Thị Minh-Giang Trần. “A Study of the Pragmatic Dimension of Epistemic Adverbs on Cognitive Non-Factive Verbs in English", The University of Danang- Journal of Science and Technology, Vol pp.140-142., 2015.
Thị Minh-Giang Trần, Lưu Quý Khương. “A Study of Some Linguistic Features of the Tranferred Negation of Cognitive Non-factive Verbs in English”,International Journal of Language and Linguistics, 2(3), Vol pp.140-144., 2014.
Thị Minh-Giang Trần, Lưu Quý Khương. Đặc trưng của động từ tình thái tri nhận không thực hữu trong tiếng Anh,Ngôn ngữ và đời sống, sổ 3(209, Vol tr. 20-27, 2013.
Thị Minh-Giang Trần, Lưu Quý Khương. Nghiên cứu một số đặc trưng ngữ dụng của trạng từ tình thái nhận thức khẳng định và không khẳng định trong tiếng Anh. Tạp chí Ngôn ngữ, Vol 50-56, 2012., 2012.
Thị Minh-Giang Trần. Sự khác nhau giữa động từ thực hữu và không thực hữu (Trên cứ liệu tiếng Anh và đối dịch tiếng Việt), Vol tr. 218-225., 2011.